Bohaterowie Graczy do jednostrzałów Deadlans: Reloaded

Dziś prezent. Przygotowując się do sesji Deadlands: Reloaded, którą miałem poprowadziać na dziesiątym HipeRPeGu postanowiłem przygotować zestaw postaci dla graczy. Pomysł się sprawdził, więc udostępniam te postaci w pliku pdf, do ściągnięcia i dowolnego korzystania. Możecie je drukować, kopiować, zmieniać, rytualnie niszczyć i co tylko przyjdzie Wam do głowy. Choć rzeczywiście najlepiej nadają się do wykorzystania na sesjach.

W zasadzie to już wcześniej miałem kilka uzupełnionych kart postaci, które proponowałem przy okazji deadlandsowych jednostrzałów. Był jednak z nimi pewien problem – znajdowały się na nich pojęcia wymagające wyjaśnienia. Dotyczy to przede wszystkim zawad oraz przewag, które niestety nie zawsze są intuicyjne dla nieznających mechaniki. Postanowiłem więc zebrać w formacie A4 charakterystykę postaci, jej współczynniki, krótką historię i wyjaśnienia owych zawad i przewag, wraz z wyjaśnieniem fabularnym. Do tego dorzuciłem ekwipunek i viola – można drukować i grać w Deadlands: Reloaded.

Poza potrzebą, matką wszelkiego postępu, inspiracją były karty postaci znajdujące się jako kolorowa wkładka w podręczniku gracza do Deadlands: Classic. Początkowo chciałem przerobić tamte postacie na mechanikę SW, ale ostatecznie stwierdziłem, że łatwiej będzie stworzyć zupełnie nowych bohaterów. W mojej wersji są oni zresztą niewyważeni: co prawda rozwijałem je zgodnie z zasadami, ale są na różnym poziomie. Większość to Nowicjusze, choć w zestawie jest paru Doświadczonych, a nawet jeden Weteran. No cóż, nikt nie mówił, że Dziwny Zachód jest sprawiedliwy. Zresztą i tak nie uznaję czegoś takiego jak balans gry: jeśli gracze będą podejmować sensowne decyzje, to ich postacie odniosą sukces.

Pomysł sprawdził się dobrze. Moi gracze nie grali wcześniej z deadlandsy, ale dzięki tym kartom mogli względnie świadomie wybrać sobie postaci i później, w trakcie gry, nie musieli co chwila pytać, jak działa dana zawada. Oczywiście pewne rzeczy mechaniczne musieliśmy sobie wytłumaczyć, ale czas potrzebny do tego bardzo się skrócił. Dodatkowo każda z tych postaci ma stworzony rys historyczny, więc można ją nie tylko wciągnąć do własnej przygody, ale łatwo jest do każdej z nich stworzyć drobne elementy w fabule. Dzięki temu gracz pomyśli, że scenariusz został napisany specjalnie pod jego postać.

Kilka z postaci została zainspirowana bohaterami z mojej dziwnozachodniej kampanii. Zresztą możecie zajrzeć do przedstawienia członków rodu McCoyów, by się o tym przekonać.

No dobra, koniec pitolenia. Poniżej wrzucam pdf’a, a w nim karty postaci. Może przyda się komuś, kto też będzie chciał prowadzić szybki Dziwny Zachód. Co sądzicie o takim przygotowaniu do jednostrzałów? Macie pomysł jak poprawić takie karty postaci? A może podzielicie się swoimi sposobami przygotowania do jednostrzałów?

Deadlands Reloaded – bohaterowie graczy

One thought on “Bohaterowie Graczy do jednostrzałów Deadlans: Reloaded

  1. Bardzo dobry pomysł, zainspirowany tym (z uwzględnieniem wcześniejszych rozmów z graczami i dyskusji o mojej kampanii) na kolejną sesję Czarnego Krzyża przygotuję coś podobnego, OD&D jest na tyle proste, że znaczna część mechaniki może się zmieścić na karcie.

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

